Czym są filtry i bany Google?
Filtry i bany Google to nic innego jak kary nakładane na twórców stron, którzy dopuszczają się łamania wytycznych opracowanych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania swojej strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie powinieneś martwić się o filtry Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób łamią zasady Google mogą być nawet zupełnie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na 30 dni, a filtry algorytmiczne do chwili, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotkać możemy się się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.