Pawilony handlowe – rodzaje i zastosowanie

Pawilony są pomocne w każdej firmie zajmującej się handlem. Mogą stanowić dopełnienie sklepu stacjonarnego lub też być nadrzędnym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych imprez, a prócz tego, ze względu na mobilność i łatwy montaż, stosuje się je np. do handlu na sezonowych wyprzedażach czy w miejscowościach letniskowych. By pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje zadania, winien być odpowiednio dostosowany do potrzeb użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego doborze?

Pawilony handlowe – jak dobrać?

W ofercie producentów znajdziemy rozmaite typy mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z dwóch grup – pawilonów namiotowych oraz ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wytwarzane są na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Cechują się stosunkowo szybkim montażem, jednakże ich mobilność jest o wiele mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są także od nich o wiele droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję portierni, kiosków bądź kas biletowych.

Pawilon namiot – czemu warto go posiadać?

Jeśli pawilon handlowy ma być raz za razem przenoszony lub najważniejsze są dla nas koszty, najodpowiedniejszą opcją będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje cechuje spora wytrzymałość, która jest wynikiem użycia do ich produkcji najwyższej klasy surowców. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wyprodukowane są szkielety, są odporne na uszkodzenia mechaniczne i niekorzystne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, jeśli będzie należycie konserwowany, posłuży kilkanaście lat – także przy intensywnej eksploatacji.