Czym są bany i filtry od Google

Prowadzenie firmowej witryny www obliguje do jej efektywnego sytuowana w przeglądarkach, aby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się wysoko w wynikach. Bany i filtry Google mogą zostać założone na portal, kiedy nasze zabiegi powodują naruszenie reguł prawidłowego SEO. Dowiedzmy się, jak się zachować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – co oznaczają?

Ban od Google to najgroźniejszy wymiar kary, jaki może spotkać stronę internetową. Oznacza on zupełne zlikwidowanie jej ze stron przeglądarki Google, co w praktyce poważnie utrudnia prowadzenie interesu. Pamiętajmy, że gros internautów korzysta z Google, więc po zbanowaniu portalu liczba naszych gości błyskawicznie zmaleje. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie strony www w rezultatach przeglądania, co też negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin witryny. Występują ustawiane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne, a także generowane automatycznie przez specjalistyczne programy filtry algorytmiczne.

Jak uporać się z banem i filtrem Google?

Nie zapominajmy, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za stosowanie zbyt dużej ilości odnośników promujących naszą stronę internetową lub wykorzystywanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba uprzednio zweryfikować jego przyczynę. Najlepiej zlecić to specjalistycznej agencji SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z banem. Operacja może niestety ciągnąć się do 6 miesięcy, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.