Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Pomimo działań, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Wymienione objawy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.
Czym jest filtr Google
Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam dedykowane programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.