Audyt SEO – pierwszy krok do wysokich pozycji w wyszukiwarce

Dowiedz się więcej o audycie SEO na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.

Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – to ewaluacja przedsiębiorstwa, firmy czy spółki pod kątem wielu czynników, np. organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższą definicję pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak hierarchię nagłówków, kod strony, szybkość wczytywania się witryny, tytuły i opisy meta i wiele bardziej i mniej ważnych elementów. Oprócz samego zestawienia błędów oraz nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO powinny znaleźć się też wskazówki odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod względem treści na stronie, zgodności ze standardami W3C, użyteczności, jak również poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, aby znalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co kluczowe – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Ile należy poczekać na płatny audyt SEO?

W internecie jest mnóstwo stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których ekspresowo i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Cena i szybkość. Argumenty przeciw? Jest ich sporo. Wersje testowe bądź też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeżeli już znajdą jakieś uchybienia na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (m.in. w kodzie) wychwycić można jedynie podczas analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję należy poczekać w większości wypadków od tygodnia do ok miesiąca. Termin na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, iż go wykona. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie poważne problemy kryjące się na stronie. Jeśli strona była postawiona na gotowym szablonie albo na platformie pokroju Magento czy Shoper, to rzeczy do naprawienia może być cała masa. Gdy witryna powoli się wczytuje, a na ważne dla klienta frazy pojawia się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to oznaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.

Audyt SEO – co ujawni, gdy będzie zrealizowany dokładnie

Odpowiednio zrealizowany audyt SEO może odkryć sporo wad witryny, m.in:

  • brak czy też nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • powody niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • jakość kodu witryny,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • niska jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • brak albo źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się strony w wersji desktopowej oraz mobilnej

.

Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]