Oferta PBN w rozsądnej cenie. Sprawdź co dla Ciebie mamy.
Aby odbiorca znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej kolejne fachowe i pomocne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network i ich słabe punkty oraz atuty
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane i kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO lub dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są na ogół stosowane jako jeden z elementów szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie wymaga znacznych nakładów finansowych, a potem trzeba poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z możliwości PBN
Prywatne sieci blogów doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres stacjonarny i e-mail bądź telefon. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, wpis w internetowym rejestrze firm bądź artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Inna ciekawa metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej jakość pierwotnego artykułu, ponieważ napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych postrzegają jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, warte przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim z prawem, bieżącymi informacjami, doradztwem finansowym i medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO