Jeśli potrzebujesz zlecić pozycjonowanie Krakow, zajrzyj tutaj
Istnieją trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się z reguły:
– państwo (przykładowo “producent obuwia Polska”)
– miejscowość (“fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Stare Miasto”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do odbiorców mieszkających w danym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet reklamowy i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny model pozycjonowania to solidne i przetestowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą odpowiedniego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords znacznie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo mniejsza konkurencja. Ważne jest także to, że rośnie trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– telefon LG Q60 niebieski,
– obuwie sportowe Nike Star Runner białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, koncert znanego zespołu czy Święto Pracy. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie należy zacząć je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź zmienioną treść witryny.
Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]